Olen joko tavattomasti edellä aikaani tai sitten totaalisen jäljessä. Trendsetteri tai juntti.

Kaupoissa ei ole juuri koskaan sellaisia vaatteita, joita olen ajatellut ostavani. Se tekee shoppailusta äärimmäisen tuskallista. En muutenkaan pidä kaupoissa juoksemisesta, sillä minulla on harvoin siihen levollista aikaa (yleensä hiki, kiire ja tuska päällä). Ja koska minulla ei ole aikaa hommaan, tarpeet ja mieliteot kasautuvat. Ja sitten kun vihdoin pääsen kauppoihin katselemaan, en löydä haluamiani juttuja.

Olen pahassa negatiivisessa shoppailukierteessä.

---

Minun pitäisi shoppailla useammin. Näin ei olisi suuria paineita löytää juuri sillä hetkellä jakkupukua tai kesämekkoa. Voisin vaellella päämäärättömästi kaupoissa ja ostaa jotain, jos jotain mukavaa, sopivaa ja tarpeellista sattuisi löytymään.

Näin teenkin mahdollisuuksien mukaan. Poikkean nopeasti vaatekauppaan, jos huomaan ikkunassa jotain kivaa. Olen ostanut useita kivoja vaatteita 30 minuutin luppoaikana, jonka vietän pojan soittotunnin aikana.

Mutta näitä heräteostoshetkiä on aivan liian vähän. Vartissa voi ostaa paidan, muttei jakkupukua. Farkuista tai bikineistä puhumattakaan. Niiden ostaminen ja etenkin sovittaminen vaatii runsaasti aikaa ja mielellään myös kuohuviiniä. Jälkikäteen vaadittaisiin myös Nordströmin klinikan palveluita, niin pahasti sovituskopit, niiden valaistus ja peilit loukkaavat naisellista minäkuvaa.

---

Hain eilen netistä ostamani käsilaukun (ihana!) ja siirryin shoppailemaan reaalitodellisuuteen. Kolmen tunnin session jälkeen totesin, että  kaupoista ei löytynyt sellaista paitapuseroa kuin olin etsimässä, ei myöskään kenkiä eikä bodyjam-asua. Jotain sentään löysin, mutta tarjonta ei vastannut kysyntää.

---

Reaalishoppailusta ajattelin nyt siirtyä virtuaalishoppailuun. Jos netistä löytää mielenkiintoisia miehiäkin, niin luulisi löytävän vaatteitakin?

Vast'edes teen heräteostoksia netissä! Ja kauppoihin uskaltaudun vasta, kun minulla ei varmastikaan ole mielessä yhtään vaatevisiota.

---

Verkkokauppavinkkejä otetaan vastaan! Etenkin sellaisia, joista löytäisi tunikamaisen, mutta vartaloa myötäilevän paitiksen, ruskeat kävelykengät, jotka olisivat mukavat ja naiselliset (siis samat kengät), beiget pillihousut, casualin kevätmekon, ballerinat, joissa ihan pikkasen korkoa, keväisen jakku- tai housupuvun, katu-uskottavan, mutta naisellisen bodyjam-asun...

- S.